Program kursu
Cele kursu:
• Rozszerzenie wiadomości teoretycznych i praktycznych z kursu podstawowego;
• Omówienie wzorców klinicznych obszaru twarzoczaszki i mózgoczaszki takich jak zaburzenia kontroli motorycznej, ból i dysfunkcje w obszarze oczodołu, dysfunkcje nerwowomięśniowe u dzieci, zaburzenia połykania
• Informacje praktyczne o zastosowaniu fotografii i klinimetrii dla obszaru twarzoczaszki
• Wprowadzenie do zasad prowadzenia terapii bólu twarzoczaszki, strategie terapii bólu
• Zastosowaniu zdobytej wiedzy podczas badania i terapii pacjentów, również prezentacja pacjenta
• Rozszerzenie wiadomości odnośnie wnioskowania klinicznego w obszarze problemów i dysfunkcji twarzy, mózgoczaszki i stawów skroniowożuchwowych (wykłady, przykłady i terapia pacjentów)
• Dysfunkcje czaszkowo żuchwowe: Różnicowanie z wykorzystaniem testów prowokacyjnych, badanie i terapia niestabilności funkcjonalnej obszaru czaszkowo-żuchwowego.
• Badanie i terapia dysfonii.
• Zależność pomiędzy postawą ciała u dzieci a obszarem twarzoczaszki; Badanie i terapia układu nerwowo mięśniowo szkieletowego obszaru szczękowo twarzowego.
Program kursu:
Dzień 1
11.00 – 14.30 Uaktualnienie i poszerzenie wiedzy o dysfunkcjach i problemach bólowych obszaru twarzoczaszki i stawów skroniowo żuchwowych (włącznie z etiologią, algorytmami i strategiami wnioskowania klinicznego)
14.45 – 15.30 Dysfunkcje czaszkowo żuchwowe: różnicowanie i terapia
15.30 – 16.30 Demonstracja pacjenta w wykonaniu instruktora
16.45 – 19.30 Zaburzenia balansu mięśniowego w dysfunkcjach czaszkowo żuchwowych:
Badanie i terapia (1)
Dzień 2
08.30 – 10.30 Kontrola mięśniowa w dysfunkcjach czaszkowo żuchwowych: Badanie i terapia (2)
10: 45 – 12.30 Hyperalgezja pierwszego i drugiego typu dla obszarów szyi, twarzy i głowy. Badanie i interpretacja dla potrzeb terapii.
13.30 – 14.30 Demonstracja pacjenta w wykonaniu instruktora; powtórne badanie i terapia
14.30 – 15.30 Klinimetria 1: wprowadzenie do interpretacji klinimetrii fotograficznej
15.45 – 16.00 Przygotowanie do terapii pacjentów
16.00 – 18.30 Terapia pacjentów pod nadzorem instruktora (1)
Dzień 3
08.30 – 09.30 Dysfunkcje czaszkowo twarzowe i czaszkowo mózgowe: dalsze różnicowanie i terapia (min. szumy uszne) (1)
09.30 – 10.30 Dysfunkcje czaszkowo twarzowe i czaszkowo mózgowe: dalsze różnicowanie i terapia (min. szumy uszne) (2)
10.45 – 12.30 Klinimetria (2); wykorzystanie kwestionariuszy w codziennej pracy z pacjentem
13.30 – 14.30 Demonstracja pacjenta przez instruktora kursu; powtórne badanie i terapia
14.30 – 15.30 Funkcja i rehabilitacja żucia (1)
15.45 – 16.00 Przygotowanie do terapii pacjentów
16.00 – 18.00 Terapia pacjentów pod nadzorem instruktora (2)
Dzień 4
08.30 – 10.30 Funkcja i rehabilitacja żucia (2)
10.45 – 12.30 Powtórzenie i rozszerzenie wiadomości o obszarze czaszkowo twarzowym; (pseudo) sinusitis (1)
13.30 – 15.30 Powtórzenie i rozszerzenie wiadomości o obszarze czaszkowo twarzowym; (pseudo) sinusitis (2)
15.45 – 16.00 Przygotowanie do terapii pacjentów
16.00 – 18.00 Terapia pacjentów pod nadzorem instruktora (3)
Dzień 5
08.30 09.30 Uczestnicy kursu prezentują swoich pacjentów.
09.30 13.00 Badanie i terapia pacjentów z zaburzeniami połykania
13.00 ‐ 13.30 Podsumowanie i zakończenie
Dzień 6
11.00 – 14.30 Dysfunkcje czaszkowo żuchwowe: Różnicowanie z wykorzystaniem testów prowokacyjnych
15.00 – 18.30 Niestabilność funkcjonalna obszaru czaszkowo żuchwowego, badanie i terapia
Dzień 7
08.30 – 10.30 Badanie i terapia dysfonii (1)
10.45 – 12.30 Badanie i terapia dysfonii (2)
13.30 – 15.30 Zaburzenia funkcjonalne nerwu Facialis, badani i terapia
15.45 – 16.00 Przygotowanie do terapii pacjentów
16.00 – 18.30 Terapia pacjentów pod nadzorem instruktora (1)
Dzień 8
08.30 – 11.30 Zależność pomiędzy postawą ciała u dzieci a obszarem twarzoczaszki
11.30 – 12.30 Sprawdzian / Prezentacja pacjentów w wykonaniu uczestników kursu
13.30 – 14.30 Badanie i terapia układu nerwowo mięśniowo szkieletowego obszaru szczękowo twarzowego (1)
14.30 – 15.30 Sprawdzian / Prezentacja pacjentów w wykonaniu uczestników kursu
15.45 – 16.00 Przygotowanie do terapii pacjentów
16.00 – 18.00 Terapia pacjentów pod nadzorem instruktora (2)
Dzień 9
08.30 – 11.00 Badanie i terapia układu nerwowo mięśniowo szkieletowego obszaru szczękowo twarzowego (2)
11.00 – 12.30 Poszerzenie informacji na temat terapii przewlekłego neuropatycznego bólu zębów (1)
13.30 – 14.30 Poszerzenie informacji na temat terapii przewlekłego neuropatycznego bólu zębów (2)
14.30 – 15.30 Sprawdzian / Prezentacja pacjentów w wykonaniu uczestników kursu
15.45 – 16.00 Przygotowanie do terapii pacjentów
16.00 – 18.00 Terapia pacjentów pod nadzorem instruktora (3)
Dzień 10
08.30 10.30 Terapia chronicznego bólu twarzy
10.45 13.00 Ból oka, badanie obszaru oczodołu
13.00 ‐ 13.30 Podsumowanie i zakończenie
Instruktor:
Christian Voith PT, OMT, CRAFTA Teacher
Termin kursu
zapisty:
Otwarte
lista oczekujących na nowy termin
Opinie kursantów
Zobacz również
FITS
Diagnostyka i terapia skoliozy wg Metody FITS (Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz)
Czytaj więcejESP Muscle Balance and Sport Training – kolano
Prewencja i rehabilitacja urazów stawu kolanowego
Czytaj więcejOMPT
OMT, czyli program Ortopedycznej Terapii Manualnej z akredytacją IFOMPT, jest międzynarodowym programem szkoleniowym dla fizjoterapeutów.
Czytaj więcejZapisz się
- 1. Wybierz kurs
- /
- 2. Uzupełnij dane
- /
- 3. Podsumowanie